Saturday, June 5, 2010

Bermulaannya cabaran..

Assalamu'alaikum... Ya Allah.. dah lama betul rasanya tak update blog nie.. diri terlalu sibuk dengan urusan universiti, imigrasen yaman dan persatuan pelajar di yaman.. kelemahan diri ini juga antara faktor tidak terupdate blog ini.. Semoga Allah memberi kekuatan pada kita dalam setiap perkara demi memperjuangkan agamaNya..

Setibanya diyaman dalam seminggu.. ana dilontarkan dengan pelbagai soalan dan aduan.. ada yang ingin berbekam, ada yang ingin periksa penyakit dan yang peliknya ada yang suruh scan... ( aik.. macam deorang tau-tau aje ana masuk kursus rawatan islam )..

Baru seminggu di yaman, ana terpaksa berpindah ke rumah lain kerana rumah yang kami diami terlalu sempit dan kecil.. Alhamdulillah urusan rumah baru dah settle.. Kami dapat juga rumah yang cukup memuaskan lagi mempunyai laman yang sangat besar..

Minggu pertama tinggal dirumah tersebut, salah seorang sahabat yang tinggal bersama ana telah kesurupan (sepertinya ada gangguan).. Alhamdulillah.. dengan izin Allah, dengan berbekalkan ilmu yang amat sedikit ini semuanya telah pulih seperti biasa..

Atas rasa tanggungjawab, ana pun menceritakan serba sedikit tentang rawatan islam dan yang sama waktu dengannya.. dan memberi peringatan kepada sahabat serumah bahawa sebagai seorang pelajar terutama dalam jurusan agama ini banyak dugaannya, baik dari segi zahir mahupun yang ghaib, adapun demikian kita hendaklah membuat perbentengan pagi dan petang melalui bacaan zikir pilihan untuk melindungi diri dari sebarang kemungkinan..

bersambung lagi insyaAllah..

No comments: